Arild Hermstad

Nasjonal talsperson

Arild Hermstad (f. 1966) er nasjonal talsperson for De Grønne. Han var førstekandidat for MDG i Hordaland til Stortingsvalget i 2017.

Arild har over 15 år bak seg som leder for Framtiden i våre hender, og under hans ledelse ble organisasjonen den desidert største blant miljøorganisasjonene i antall medlemmer. Arild var styreleder i Syklistenes Landsforening fra 2013-2018. Han har jobbet for en rekke frivillige organisasjoner etter at han fullførte hovedfaget sitt i geografi ved Universitetet i Bergen i 1995.

Arild har også arbeidet tre år i bank, og har bak seg vel to år med økonomistudier. Han bor på Bøler i Oslo med kone, to barn og et solcellepanel på taket.

– Andre politikere drømmer om flere dingser, dippedutter, og sydenreiser. Vi drømmer om en verden der Syden fortsatt er et levelig sted og der alle har nok til å være lykkelige.

Arilds hjertesaker:

• Ta vare på havet. Plastforurensning, temperaturøkning og havforsuring er trusler som kan endre økosystemene i havet svært raskt. Mindre plastforbruk, storstilt opprydding av verdenshavene og raske kutt i utslipp av klimagasser må til.
  • Nye grønne arbeidsplasser. Frp styrer olje- og energipolitikken – i feil retning. Klart vi kan redde verden, men da må oljearbeiderne få nye og trygge, grønne jobber som ikke ødelegger klimaet.
  • Ta vare på menneskene. Det skal være lett å leve miljøvennlig. Vi må skape gode og trygge lokalsamfunn der alle har muligheten til å nyte vill natur nær der de bor. Byene og tettstedene våre skal være for mennesker, ikke for biler.

Følg Arild i sosiale medier via ikonene nederst på siden!

Kontakt:

Tlf: Ida De Rosa, pressekontakt: 48 40 49 17.