Arild Hermstad

Partileder

Arild Hermstad er partileder i MDG. Før han begynte i MDG var han leder i Framtiden i våre hender i 15 år.

Arild har over 15 år bak seg som leder for Framtiden i våre hender, og under hans ledelse ble organisasjonen den desidert største blant miljøorganisasjonene i antall medlemmer. Arild var styreleder i Syklistenes Landsforening fra 2013-2018. Han har jobbet for en rekke frivillige organisasjoner etter at han fullførte hovedfaget sitt i geografi ved Universitetet i Bergen i 1995.

Arild har også arbeidet tre år i bank, og har bak seg vel to år med økonomistudier. Han bor på Bøler i Oslo med kone, to barn og et solcellepanel på taket.

“Andre politikere drømmer om flere dingser, dippedutter, og sydenreiser. Vi drømmer om en verden der Syden fortsatt er et levelig sted og der alle har nok til å være lykkelige.