De Grønne søker digital innholdsprodusent

30. januar 2019

Vi søker en idérik og samfunnsengasjert person som er dyktig på sosiale medier.

Som ansatt i kommunikasjonsavdelingen vår i Miljøpartiet De Grønne er du med i et lite, hyggelig team som hver dag jobber for mennesker og miljø. Vi er ambisiøse folk, som nå jobber målrettet mot størst mulig oppslutning i valget 2019 og 2021. Du rapporterer til kommunikasjonssjef og jobber tett med kommunikasjons- og politiske rådgivere.

Arbeidsoppgaver:

• Redaktør for alle MDGs digitale flater, dvs. nettsider, Facebook, Twitter, Instagram og eventuelt andre kanaler.
  • Ansvar for å produsere innhold, både tekst, video, bilder og grafikk til overnevnte kanaler, og koordinere og kvalitetssikre innholdsproduksjon fra andre.
  • Fasilitere kreativ brainstorming og idéutvikling med resten av kommunikasjonsavdelingen
  • Ansvar for å besvare henvendelser til partiets kontoer fra publikum, og for rutiner for overvåking av kommentarfelt
  • Ansvar for rekruttering, opplæring og oppfølging av frivillige som utfører oppgaver knyttet til digital kommunikasjon

Kvalifikasjoner:

• Relevant høyere utdanning. Erfaring kan kompensere for manglende utdanning.
  • Minimum 2 års relevant arbeidserfaring fra digital innholdsproduksjon og sosiale medier
  • Sterke fortellerevner i tekst, bilder og video.
  • Solid innsikt i sosiale medier, og evnen til å analysere muligheter og dilemmaer som sosiale medier gir.
  • Erfaring fra team-ledelse og å fasilitere kreative prosesser
  • Flytende norsk, muntlig og skriftlig

Personlige egenskaper:

• Kunne kaste deg ut i nye ting, like å lære fort, like høyt tempo og være et ja-menneske
  • Være idé- og initiativrik
  • Flink til å motivere og bygge opp folk rundt seg
  • God forståelse av norsk politikk generelt. Kunnskap om MDG er en fordel, men ikke en forutsetning for å søke.

Lønn etter avtale, avhengig av bakgrunn og tidligere arbeidserfaring.

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt partisekretær Lars Viko Gaupset på 979 72 086, eller fungerende kommunikasjonssjef Stian Bjørnøy på tlf 984 76 040. Søknad med CV sendes innen 15. februar til stilling@mdg.no.

Våre 3 hovedsaker

Hold deg oppdatert på vårt grønne arbeid