Une foran stortinget

Politiske rådgivere til De Grønnes stortingsgruppe søkes!

21. juni 2018

Vil du bidra til at De Grønne vinner valgene i 2019 og 2021? Vi jobber hardt for et enda bedre Norge – for et bærekraftig og nyskapende velferdssamfunn med omsorg for mennesker, dyr og natur. Med én stortingsrepresentant har De Grønne siden 2013 lykkes med å sette miljø- og klimapolitikk høyt på dagsorden. Lokalt gjør vi Oslo, Trondheim, Moss og mange andre lokalsamfunn til bedre steder å leve i. De Grønnes stortingsgruppe er et dedikert lag med 94 788 velgere i ryggen.

Vi utvider nå staben med to stillinger:

• Personlig politisk rådgiver for Une Bastholm (ny, fast stilling)
  • Energi- og miljøpolitisk rådgiver (ett års vikariat, med mulighet for forlengelse til 2021)

Vi ser etter deg med et sterkt engasjement i samsvar med De Grønnes politikk. Du jobber raskt og liker kvalitet og hektiske dager i et humørfylt, ambisiøst og åpent arbeidsmiljø. Du er fleksibel og oppfinnsom og vil engasjere deg i partiet.

Personlig politisk rådgiver

Arbeidsoppgaver:

• Bidra til strategisk og tillitsvekkende profilering av stortingsrepresentanten og talspersonen Une Bastholm
  • Politisk rådgivning, forberede taler, innlegg og debatter
  • Daglig operativt ansvar for synliggjøring i De Grønnes digitale kanaler og i sosiale medier
  • Bistå med innhold og kvalitetssikring til det løpende mediearbeidet
  • Delta i valgkamper og på reiser som personlig politisk rådgiver
  • Bidra i stortingsgruppas strategi- og politikkutvikling

Egenskaper:

• God politisk teft og et strategisk blikk. Du har bred kjennskap til samfunnet og norsk politikk, spesielt De Grønnes
  • Dokumentert erfaring med politisk kommunikasjon og målrettet tekstproduksjon
  • Interesse for og erfaring med profilering på digitale kanaler og sosiale medier, gjerne erfaring med TV/videoproduksjon og/eller digitale kampanjer
  • Du er formuleringssterk med et kreativt språk
  • Du jobber raskt og strukturert med mange baller i luften, lærer fort og liker uforutsigbare arbeidsdager

Energi- og miljøpolitisk rådgiver:

Arbeidsoppgaver:

• Ansvar for forberedelse og saksbehandling av saker i Stortingets energi- og miljøkomité, inkludert kontakt med miljøfraksjonene i andre partier
  • Utvikle og konkretisere De Grønnes energi- og miljøpolitikk gjennom bakgrunnsnotater, argumentasjon og politiske forslag
  • Bidra til kvalitetssikring og profilering av vår energi- og miljøpolitikk i mediearbeid, De Grønnes digitale kanaler og på sosiale medier
  • Delta i det generelle politiske arbeidet i stortingsgruppen som alternativt statsbudsjett, valgkamper og saksbehandling av prioriterte saker på andre politiske områder i Stortinget

Egenskaper:

• Du har svært god politisk teft og er formuleringssterk
  • God kjennskap til energi- og miljøpolitikk, og gjerne flere politikkområder
  • God kjennskap til De Grønnes politikk i Norge
  • Erfaring både med politikkutvikling og selvstendig, systematisk saksbehandling
  • Et strategisk blikk og god evne til å prioritere
  • Du bør kunne jobbe raskt og strukturert, lære fort og like uforutsigbare arbeidsdager

Søknadsfrist: søndag 5. august

For nærmere informasjon om stillingen, kontakt sekretariatsleder Dag Tore Seierstad på 90757737 eller stortingsrepresentant Une Bastholm på 90849505. Søknad med CV sendes til mdg.postmottak@stortinget.no snarest og senest innen søndag 5. august.

Våre 3 hovedsaker

Hold deg oppdatert på vårt grønne arbeid